Od napraw elektroniki
poprzez budowę aut do sportu
po serwis i bieżące technologie

Ponad 30 lat na rynku

Najmłodszy zatrudniony
posiada 10 letni staż
w swojej specjalności

Doświadczeni pracownicy

Kursy, szkolenia,
literatura ale również współpraca
z wiodącymi firmami w Polsce i Europie

Naszym atutem jest
wiedza i współpraca

Współczesne pojazdy
to ciągłe zmiany w elektronice.
Jesteśmy na nie przygotowani

Nowoczesne urządzenia
i narzędzia

SERWIS

TUNING

Chip Tuning

CHIP Tuning to zwiększenie mocy i momentu obrotowego silnika dzięki modyfikacjom map sterujących. Poprawia sprawność, elastyczność oraz dynamikę. Wpływa na lepsze przyspieszenie oraz mniejsze zużycie paliwa. Dostarczane przez nas rozwiązania zawsze przygotowywane są indywidualnie dla każdego egzemplarza. Za każdym razem wykonywane na bazie oprogramowania własnego pojazdu oraz kontrolowane i korygowane w oparciu o bieżące pomiary mocy i momentu obrotowego. Dbamy o rozsądne przyrosty parametrów bez nadmiernego obciążania silnika i innych elementów pojazdu wykorzystując wiedzę o rezerwach jakie w danym przypadku pozostawił producent.
Wybierając nasze usługi wybierasz pewność i profesjonalizm.
Preferowani producenci: V-tech, Alientech, CMD.

Tuning Box

Tuning Box (POWER Box) to elektroniczne urzadzenie instalowane na linii sterowania i pomiarów stanu pompy w silnikach diesla. Mikroprocesor tego urządzenia wykrywa komendy wzrostu obciążenia silnika i zależnie od budowy ( systemy Common-Rail, VW PD, V30, Denso- VP, VP44 itd) zwiększa wydatek paliwa. Chwilowe zwiększenie dawki podnosi także nieznacznie ( 0,1-0,15 bar) ciśnienie doładowania.
Oferowane przez nas cyfrowe moduły V-tech zrealizowane są w technologii ADPS (Advanced Digital Processing System ). Zaawansowane przetwarzanie cyfrowe oznacza, że żadne elementy nie zmieniają swoich parametrów z czasem i z temperaturą ciągle niezawodnie sterując silnikiem. Mikrokontroler modułu dziesięć tysiecy razy na sekundę oblicza strategię sterowania co wpływa na niezwykłą płynność pracy jednocześnie chroniąć silnik przed przeciążeniami i zużyciem.
Box to alternatywa dla CHIP Tuningu wszędzie tam gdzie występuje obawa o gwarancję ( np. samochody nowe na gwarancji producenta, pojazdy leasingowane), a także gdy nie ma możliwości technicznej wykonania chip tuningu ( np. Toyota D4D).
Urzadzenie to wpina się za pomocą fabrycznych wtyczek bez konieczności lutowania czy modyfikacji instalacji samochodu. Montaż jest prosty, a ustawienie parametrów odbywa się jak w przypadku chip tuningu z pomocą hamowni. Przyrosty mocy i momentu obrotowego są zależne od typu i modelu silnika, układu sterowania i osprzętu, siegając niekiedy poziomu zbliżonego do chip tuningu.

Air Box

Carbon Dynamic Airbox to często stosowany skrót określajacy zmodyfikowane układy dolotowe powietrza. Fabryczny dolot tylko w przypadku nielicznych samochodów sportowych wyższej klasy jest przez producentów wykonany w sposób precyzyjny i nie wymaga poprawy. W wiekszości pojazdów budowany jest ekonomicznie pozostawiając tunerom duże możliwości. Szybsze i wydajniejsze układy dolotowe mogą zwiększyć moc i moment silnika od kilku do kilkunastu procent. Wykorzystanie praw fizyki dotyczacych przepływu powietrza, doładowania dynamicznego oraz zastosowanie lepszej jakości materiałów, z których budowany jest dolot poprawia osiągi silnika w żaden sposób go nie obciążając. Wszystkie konstrukcje budujemy w oparciu o pomiary mocy i momentu obrotowego na hamowniach.
Preferowani producenci: K&N, BMC, SIMOTA.

Sprint Booster

SPRINT Booster Power Converter Jeśli chcesz aby Twój samochód lepiej przyspieszał bez względu na to czy napędza go diesel czy silnik benzynowy zastosuj Sprint Booster. Urządzenie to nie zwiększa mocy silnika, ale modyfikuje program elektronicznej przepustnicy tak, aby moc silnika została szybciej przekazana po wciśnięciu pedału przyspieszenia. Można go stosować
tak w silnikach ze sterowaniem fabrycznym jak i po zastosowaniu chip tuningu.

Hamulce

HAMULCE to niezbedna część tuningu samochodu. Często podnosząc moc silnika zapomina się o tym, że wzrost dynamiki auta powinien nieść za sobą również jego większe możliwości sprawnego zatrzymania. Naszym klientom w zależności od zakresu modyfikacji pojazdu oferujemy tuning układów hamulcowych od wymiany tarcz i klocków na nowe, o lepszych parametrach po wymianę całych zestawów zacisków, tarcz, klocków oraz przewodów.
Oferujemy:
– tarcze / klocki hamulcowe wyższej wydajności
– tarcze sportowe ( nacinane lub nawiercane dla lepszego odprowadzania ciepła)
– powiększone zestawy hamulcowe ( tarcze sportowe o zwiększonej średnicy, wielotłokowe, zaciski oraz klocki o zwiększonych wymiarach)
Preferowani producenci: TAROX, ZIMMERMAN, EBC, ATE

zawieszenia

ZAWIESZENIA Tuning samochodu to również większa pewność prowadzenia pojazdu. Utrzymanie auta na długiej prostej czy pokonywanie ostrego zakrętu to sprawa jakości zawieszenia. Przywiązujemy dużą uwagę do tego zagadnienia oferując naszym klientom najlepsze rozwiązania. Oferujemy tak poszczególne części (np. amortyzatory, sprężyny) jak i całe kompletne zestawy.
– amortyzatory o większej wydajności
– amortyzatory o regulowanym tłumieniu
– amortyzatory sportowe
– sprężyny progresywne
– zawieszenia ( sprężyna/amortyzator) sportowe
– zawieszenia śrubowe ( regulowana wysokość i twardość)
– rozpórki przednie i tylnie
– łączniki i elementy poliuretanowe
Preferowani producenci: KONI, BILSTEIN, EIBACH, H&R

Uzupełniającym elementem tej części tuningu są felgi aluminiowe oraz opony.
Na życzenie klienta przedstawiamy ofertę wielu producentów w bardzo szerokiej gamie cenowej.
Preferowani producenci: OZ, Alesio, Dotz , ATT, Yokohama, NOKIAN, MAXXIS

Tłumiki

TŁUMIKI i układy wydechowe to część tuningu, której nie można pominąć. Większa wydajność, podniesienie mocy pojazdów, a także rasowy wygląd i barwa dżwięku zwykle towarzyszy profesjonalnie modyfikowanym samochodom. Szeroki zakres zmian pozwala każdemu właścicielowi auta wybrać coś dla siebie.
Oferujemy:
– końcówki wydechu
– tłumiki końcowe
– układy cat back
– kolektory wydechowe
– kompletne układy wydechowe z regulacją głośności
Preferowani producenci: MG Motorsport, Sebring, Supersprint

Aktywne układy wydechowe /Sound Booster

Na rynku dostępnych jest kilka systemów aktywnego wydechu.
Naszym klientom oferujemy rozwiązania liderów w tej branży: Panthera Automotive, CETE Active Sound i Maxhaust.

Powyższe systemy zapewniają najlepsze brzmienie, najwyższą jakość, najbardziej zaawansowane opcje oraz dopracowane aplikacje. Popularność tych producentów mówi sama za siebie.
Pozostałe rozwiązania to ich kopie odstające jakością techniczną i brzmieniem.
Zaufaj renomie najlepszych producentów na runku!

W zależności od wybranego systemu i sterownika dźwięku można uzyskać inne brzmienie. Od rasowego boxera, poprzez wszelkie odmiany sześciocylindrowe (R6, V6, Turbo), aż do gulgotu benzynowego V8, czy ryku silnika V10/V12. Dostępne są również dodatkowe efekty jak strzały z wydechu „pop-corn”, przegazówka przy uruchomieniu czy regulacja reakcji na gaz.

Aktywny wydech to rozwiązanie stosowane coraz chętniej również i fabrycznie w takich autach jak Audi, BMW, Maserati, Porsche, VW.
Montujemy takie systemy we wszystkich autach, niezależnie od wersji silnikowej. Dzięki temu brzmią tak samo dobrze.
Dodatkową zaletą jest brak ingerencji w podzespoły auta jak i możliwość przełożenia przy zmianie auta.
Montaż aktywnego wydechu nie narusza to warunków gwarancji czy umowy leasingu auta!

E-MOBILNOŚĆ

SPECJALNOŚĆ

Diagnostyka komputerowa

Wykonujemy badania diagnostyczne:
– układów sterowania EFi oraz Edi
– systemów wtryskowych
– systemów klimatyzacji
– układów ABS i ESP
– systemów poduszek SRS
– instalacji elektrycznych
– układów recyrkulacji spalin
– instalacji filtrów FAP/DPF
– instalacji zaworów EGR
w zakresie:
– odczyt i kasowanie usterek ECU
– odczyt parametrów bieżących
– testy i pomiary drogowe
– ustawienia i kalibracje
– reset i adaptacja nowych urządzeń
– kasowanie inspekcji serwisowych

Korekty ECU

Podnoszenie mocy to nie jedyny powód modyfikacji programów sterujących silnikiem. Można je wykorzystać do podniesienia wydajności urządzeń, które straciły właściwości nowych lub zmienić parametry, aby uzyskać nowe wyniki. Do najbardziej popularnych można zaliczyć
– podniesienie dawki rozruchowej paliwa przy spadku sprawności pompy w silnikach diesla VW-Audi
– zmianę lub ustanowienie limitera prędkości auta
– korektę potencjometru pedału przyspieszenia
– zmianę ustawienia geometrii turbosprężarki
Chwilowe wyłączenia lub korekty parametrów można zastosować do pełnej diagnostyki usterek niektórych systemów. Przykładem mogą być zawory EGR, czujniki MAP, filtry FAP/DPF czy sondy Lambda. Naprawiamy również usterki w oprogramowaniach.

Hamownie

Hamownie są to stanowiska pomiarowe, których zadaniem jest uzyskanie najważniejszych danych o silniku samochodu w postaci charakterystyk mocy oraz momentu obrotowego.
W zależności od rodzaju badania , a także charakterystyki zastosowanego napędu i kontroli trakcji w pojeździe stosuje się do pomiaru hamownie stacjonarne lub mobilne.
Pomiar na hamowni jest bardzo ważny dla diagnostyki wielu systemów zainstalowanych we współczesnym aucie, mających zasadniczy wpływ na sprawność i prawidłową pracę silnika. Jest wręcz niezbędny w przypadku:
– określania mechanicznej sprawności silnika
– diagnostyki turbosprężarek
– diagnostyki systemów wtryskowych
– diagnostyki układów sterowania czy wykonania mechanicznego lub elektronicznego tuningu silnika

Dysponujemy trzema typami hamowni:
VTECH DYNA, REINER 3000 by ALPIN, DYNOMET ver 4.33

Turbosprężarki

Wykonujemy pełną diagnostykę turbosprężarek zasilających silniki diesla i benzynowe w autach
osobowych, dostawczych i terenowych. Aby dokładnie określić sprawność turbosprężarki należy wykonać zestaw badań, z których najważniejsze to:
– pomiar mocy i momentu obrotowego silnika (niewłaściwe krzywe pomiarowe mogą świadczyć o usterce geometrii lub zacierającym się wirniku)
– pomiar ciśnienia doładowania w funkcji obciążenia (porównane z żądanym określa sprawność części wirujących lub zaworów sterujących urządzeniem)
– sprawdzenie szczelności turbosprężarki ( tak na stronę układu dolotowego powietrza jak na stronę układu wydechowego)
– kontrola szczelności układu dolotowego powietrza szczególnie pomiędzy turbosprężarką a kolektorem dolotowym W przypadku zdiagnozowania usterki oferujemy możliwość naprawy, regeneracji lub wymiany na nową.

Naprawa EGR / FAP / DPF

W przypadku problemów z filtrami FAP/DPF należy koniecznie zdiagnozować czy usterka dotyczy samego filtra i wystąpiła na skutek jego wyeksploatowania czy jest wynikiem usterki innych elementów zespołu silnika, która to może generować znacznie większe od prawidłowego zadymienie. Nieszczelności układu dolotowego, usterka turbosprężarki czy wtryskiwacza może wpłynąć na szybkie zapełnianie FAP/DPF i w konsekwencji jego nieprawidłową pracę. Aby przywrócić właściwe działanie filtra należy koniecznie wyeliminować takie usterki, aby zregenerowany czy wymieniony filtr nie został ponownie szybko zniszczony.
Sama regeneracja filtra może być wykonana na dwa różne sposoby zależnie od roku produkcji i przebiegu pojazdu. W przypadku aut młodszych (do 3 lat) z przebiegami poniżej 150 tys. km można zastosować dwuetapową regenerację „na samochodzie” bez demontażu filtra. W przypadku większych przebiegów należy filtr zdemontować i zastosować czyszczenie ciśnieniowe na specjalnym stanowisku. W przypadku filtrów mechanicznie lub termicznie uszkodzonych trzeba je wymienić na nowe.
Przeprowadzamy diagnostykę, komputerowy reset, mycie, a także w razie potrzeby wymianę na nowe wszystkich modeli zaworów recyrkulacji spalin – EGR.

Przeglądy okresowe

Zależnie od wytycznych producenta dla długotrwałego i bezawaryjnego użytkowania każdy samochód powinien przechodzić okresowe przeglądy. Maja one na celu wyeliminowanie drobnych usterek oraz wymianę części oraz płynów eksploatacyjnych. Czas, przebieg i zakres przeglądu jest zależny od marki, modelu i konstrukcji auta.
W jego skład wchodzi zazwyczaj większość poniżej wymienionych czynności:
– Diagnostyka komputerowa ECU
– Wymiana oleju silnikowego
– Wymiana filtrów /oleju, powietrza, kabiny
– Kontrola oleju w skrzyni biegów
– Kontrola parametrów płynu hamulcowego
– Kontrola parametrów płynu chłodniczego
– Kontrola silnika pod kątem wycieków
– Kontrola układu hamulcowego
– Kontrola zawieszenia i układu kierowniczego
– Kontrola opon
– Kontrola oświetlenia
– Kontrola ładowania alternatora
– Kontrola i ozonowanie klimatyzacji
– Uzupełnienie płynu do spryskiwaczy szyb

Badania przed zakupem

– Ocena nadwozia:
Kontrola grubości lakieru, kontrola elementów nadwozia i płyty podłogowej pod kątem uszkodzeń powypadkowych
– Diagnostyka komputerowa:
Sprawdzenie błędów w systemach sterowania silnika, układzie ABS, poduszkach SRS, klimatyzacji i innych
– Diagnostyka zawieszenia:
Kontrola amortyzatorów, sprężyn, łączników, końcówek, osłon przegubów.
– Diagnostyka układu wydechowego:
Sprawdzenie głośności układu, szczelności oraz jakości materiału pod kątem korozji
– Diagnostyka układu hamulcowego:
Kontrola stanu powierzchni oraz grubości tarcz i klocków hamulcowych
Kontrola stanu przewodów hamulcowych
Pomiar temperatury wrzenia i uwodnienia płynu hamulcowego
– Diagnostyka klimatyzacji i nawiewów:
Kontrola poprawności działania wentylatorów, stopnia schłodzenia, sprawdzenie poprawności przełączania funkcji
– Testy drogowe i pomiar mocy silnika
Kontrola zachowania pojazdu w czasie prowadzenia
Kontrola jakości tłumienia drgań na nierównościach
Kontrola hałasu silnika, zawieszenia, wydechu oraz szczelności uszczelek drzwi w czasie jazdy
– Pomiar mocy i momentu obrotowego silnika

 HAKI HOLOWNICZE

W aktualizacji

GALERIA

GPS:
N 50.02.33,30
E 22.00.55,00

Godziny otwarcia:
pon – pt: 8:00 – 16:00
sobota: 10:00 – 13:00

sobota info kom: 607 266 807 lub 601 449 630